שוקל להגיש תביעת רשלנות רפואית? חמישה דברים שאתה חייב לדעת!

January 16 2023doritr

רשלנות רפואית היא מתן טיפול רפואי אשר איננו עומד בסטנדרט הטיפול הסביר ובגין זאת גורם נזק למטופל אשר לא היה נגרם לולא ההתנהגות הרשלנית. אם אתם שוקלים להגיע תביעת רשלנות רפואית, חשוב מאוד שתתייעצו עם עורך דין מקצועי ומנוסה אשר עוסק בתחום. מעבר לכך, ישנם כמה דברים שחשוב מאוד שתדעו טרם אתם מחליטים להגיש את התביעה המדוברת.

כל הדברים שחשוב לדעת על תביעת רשלנות רפואית

ראשית כל, חשוב לדעת כי יש ארבעה תנאים שבהם מתקיימת עוולת הרשלנות: הקיום של חובת הזהירות, הפרתה, נזק פיזי וקשר סיבתי אשר מעיד כי הנזק אשר נגרם כתוצאה מהתנהגות המטפל. אם אתם יודעים או מתעורר בכם חשד שקיבלתם טיפול רפואי רשלני, חשוב מאוד שתפנו לעורך דין העוסק בתחום זה שיסייע לכם. חשוב שתבינו כי עילת התביעה מתיישנת תוך שבע שנים ומלבד זאת ההליך עצמו אורך זמן ועל כן, כדאי להתחיל בו כמה שיותר מוקדם.

למי פונים בתביעות רשלנות רפואית?

שנית, חשוב מאוד לדעת שבכדי לתבוע תביעת רשלנות רפואית יש לבחור עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה. כדאי מאוד שלא לבחור בכל עורך דין באשר הוא, אלא רק בעורך דין שמעבר לעובדה שהוא מקצועי מאוד ומנוסה בתחום זה, הוא גם הגיש לא מעט תביעות רשלנות רפואית בנושא הרפואי שבו אתם מגישים את התביעה. טיפול משפטי על ידי עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה ישפר את סיכויי הזכייה שלכם בתיק לעומת טיפול על ידי עורך דין שאיננו מומחה בתחום זה. את התביעה המדוברת מגישים בבית המשפט השלום או בבית המשפט המחוזי ויש להגיש עם כתיב התביעה חוות דעת של מומחה רפואי

מתי יש להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?

נטל ההוכחה בתביעות רשלנות רפואית מוטל על הנפגעים אשר תובעים. על הנפגע להוכיח את קיומם של שלושה תנאים: תנאי ראשון הוא קיומה של חובת זהירות, כאשר נקבע בפסיקה כי לרופא חובת זהירות כלפי המטופלים שלו. תנאי שני היא הפרה של אותה חובת זהירות, כלומר על הנפגע להוכיח כי ההתנהגות של המטפל לא הייתה זהירה וכי היא חרגה מסטנדרט הטיפול הסביר. בית המשפט יידרש להכריע האם באותן נסיבות טיפול היה כל רופא סביר נוהג כפי שנהג הרופא המטפל. התנאי השלישי הוא קיומו של נזק פיזי אשר נגרם לנפגע והתנאי הרביעי הוא הוכחת קיומי של קשר סיבתי בין רשלנות של המטפל לבין הנזק של הנפגע.

חשוב לפנות לייעוץ משפטי כמה שיותר מהר

עוד דבר שחשוב מאוד לדעת על תביעות רשלנות רפואית הוא שיש לפנות לייעוץ משפטי כמה שיותר מהר שכן, תביעות רשלנות רפואית מתיישנות תוך שבע שנים ועל כן יש לפנות מייד כאשר נודע עניין הרשלנות לעורך דין מומחה בתחום לצורך הגשת תביעה. לעניין זה חשוב לציין כי ההליך המשפטי עצמו של התביעה יכול לקחת זמן ועל כן, ככל שיקדים הנפגע להגיש תביעה כך הוא יקבל את הפיצוי הכספי מהר יותר.

סוגי עורכי דין בתביעות רשלנות רפואית

חשוב מאוד לדעת שבכל עניין משפטי יש לפנות אך ורק לעורך דין אשר עוסק באותו תחום ספציפי וקל חומר כאשר מדובר על תביעה משפטית מורכבת כתביעת רשלנות רפואית. רשלנות רפואית כשלעצמה כוללת תחומים רבים ועל כן חשוב מאוד לפנות למשרדי עורכי דין שיש לו ניסיון בהגשת תביעת רשלנות רפואית בתחום הרפואי שבו בוצעה הרשלנות למשל: רשלנות רפואית במהלך ההיריון או הלידה, רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי, רשלנות רפואית בטיפולי שיניים ועוד.

צירוף חוות דעת רפואית

עוד דבר חשוב נוסף שיש לדעת על תביעות רשלנות רפואית הוא חשיבות של צירוף חוות דעת רפואית לתביעה. חוות דעת על מומחה רפואי צריכה לתמוך בטענת הרשלנות על כל המשתמע מכך.

 

Share: