גישור גירושין טרם הליכים המשפטיים – מהם היתרונות?

January 23 2023doritr

גישור לפני גירושין מהווה חלופה לפתרון של סכסוכי גירושין מחוץ לכותלי בית המשפט. גם לפני שנכנס לתוקף חוק גישור חובה, הייתה אפשרות לבני הזוג שעומדים להתגרש לפנות לגישור ולהגיע להסכם גירושין באמצעות מגשר שזוהי המומחיות שלו. החוק החדש נכנס ליולי בשנת 2016 והוא מחייב צדדים המצויים בסכסוך משפחתי לנסות הליכי גישור טרם הם פונים להליכים משפטיים ולהגיש בקשה לצורך יישוב סכסוך ללשכות סיוע שליד בית המשפט. לאחר 4 פגישות עם עובדים סוציאליים ואחרים בלשכת הסיוע, יצטרכו הצדדים להחליט האם הם בוחרים להמשיך בהליך גישור או שפניהם מועדות לבית המשפט.

היתרונות של הליך גישור

להליך גישור משפחתי יש לא מעט יתרונות והוא הופך לפופולארי ביותר בשנים האחרונות. תהליך גישור טוב מקדם את בני הזוג ויביא אותם בסופו של יום לחתום על הסכם גירושין המותאם לצרכים שלהם, של הילדים שלהם ושל המשפחה שלהם. סכסוכים אשר מתנהלים בבית המשפט עלולים במקרים רבים להסלים את היחסים בין הצדדים. הצדדים מכפישים ומאשימים זה את זה ונגרמים להעמקת הקרע. הגישור מנסה לפתור את הסכסוך בדרכי שלום ככל האפשר. בחדר גישור השיחות מתקיימות באווירה תקשורתית, נעימה וטובה אשר נותנת מקום לכל אחד לבני הזוג לבטא את הרצונות שלו, את הצרכים שלו,. את הקשיים שלו ואת השקפת העולם שלו. לא פעם בני הזוג המגיעים לגישור מחליטים בזמן הגישור לנסות ולהמשיך לחיות ביחד ולשקם את היחסים בניהם. במצב זה נערך הסכם של שלום בית שיחליף גירושין. הסכם זה מורכב משני חלקים כאשר החלק הראשון יתייחס לשלום בית ולשיקום המצב הקיים וחלק שני יהיה הסכם המסדיר את ענייני הפרידה במקרה שבני הזוג יחליטו להתגרש.

גישור גירושין גם יכול למנוע הסלמה של הסכסוך המשפחתי ובכך למזער את הפגיעה בילדים. הגישור הוא תהליך רצוני המתנהל באווירה נעימה ובכוחו להביא את הצדדים להידברות ולתקשורת.

הליכי הגישור זולים באופן משמעותי מהליכים משפטיים וכן הם קצרים הרבה יותר מהליכים המתנהלים בבית המשפט.

מה חשוב לדעת טרם פונים להליך גישור?

טרם אתם פונים להליך גישור חשוב מאוד שתדעו כי אתם יכולים להתייעץ עם עורכי דין טרם אתם חותמים על הסכם הגישור. יש הטוענים כי חוק הגישור החדש פוגע בזכות הבסיסית של האדם לפנות באופן ישיר לערכאות משפטיות אך אין ספק כי מדובר על חוק שיכול לסייע לכל אדם לפתור את הסכסוך שלו בצורה הטובה ביותר. לאחר שהצדדים חותמים על הסכם גירושין בהליך גישור, הם יפנו לבית המשפט בכדי לתת תוקף להסכם שלהם. בית המשפט יבחן את ההסכם ויבדוק אם הצדדים הבינו את התוכן וחתמו עליו מרצונם החופשי ועל כן, קשה לערער על הסכם גירושין שאושר. כמובן שחשוב ביותר לבחור מגשר משפחתי מקצועי, מנוסה ומומלץ אשר יסייע לכם לצלוח את ההליך.

 

 

 

Share: